Avans HogeschoolOndanks de hype en mogelijkheden zijn zelfs de meest innovatieve, technisch superieure technologieën nutteloos als ze niet door gebruikers worden geaccepteerd. Dit onderzoek richt zich op de acceptatie van blockchain technologie en aspecten die daar een bijdrage aan leveren.
Avans HogeschoolVisieontwikkeling met docenten binnen docententeams om in te spelen op de opkomst en innovaties van Artificial Intelligence (AI).
Avans HogeschoolCentraal in dit onderzoek staat de beoordeling van de kwaliteit van het nieuwe beoordelingsinstrument voor het werkplek-leren, binnen de minor gedragsspecialist.
Avans HogeschoolDe komende 3 jaar gaan 11 partners in West-Noord-Brabant onder leiding van TNO aan de slag om met lokale plantaardige reststromen groene bouwstenen te maken. Van gras naar lijm, van suikerbietenpulp naar verf of van houtsnippers naar isolatieschuim zijn voorbeelden van wat het B4-project - Better Biobased Building Blocks - voor ogen heeft.
Avans HogeschoolHoger onderwijs instellingen in Nederland creëren steeds meer mogelijkheden om flexibelere leertrajecten aan te bieden, bijvoorbeeld door studenten inhoudelijke keuzevrijheid te bieden op curriculumniveau. Zo ook binnen Avans Hogeschool, waarbij voltijdstudenten vanaf 2025 25% van het curriculum vrij mogen kiezen.
Avans HogeschoolPartners in het BIO-CAPPP-project ontwikkelen de komende 3 jaar bio-aromaten – duurzame, chemische bouwstenen – en passen deze toe in producten voor onder meer de bouw- en textielsector. Het gebruik van deze bio-aromaten maakt de producten niet alleen duurzamer, maar geeft ze ook premium eigenschappen. Op deze manier draagt BIO-CAPPP bij aan de overgang naar een circulaire economie. Het project heeft een totaal budget van € 4,3 miljoen en wordt medegefinancierd door Interreg Vlaanderen-Nederland, VLAIO, de provincies Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Noord-Brabant en het Nederlandse Ministerie van Economische Zaken en Klimaat.
Avans HogeschoolDit project is onderdeel van de onderzoekslijn ‘flexibel onderwijs’ van het lectoraat Digitale Didactiek. In dit project komen we samen met docenten, onderwijsontwerpers en studenten tot een blended begeleidingsarrangement voor keuzes in flexibel onderwijs.
Avans HogeschoolDit onderzoeksproject is gericht op het doorontwikkelen van ‘in de school opleiden’, met speciale aandacht voor het werkplekcurriculum.
Avans HogeschoolCharging the Commons was een onderzoeksproject dat digitale platforms voor zogehete 'resource communities' onderzocht. Het project paste een gesitueerde ontwerpbenadering toe om de sociale waarden van deze gemeenschappen te identificeren en te vertalen naar (digitale) tools voor het organiseren van stedelijke commons.
Avans HogeschoolHet project Collectieve Innovatie voor de Biobased Transitie onderzoekt hoe innovatieve, missiegedreven benaderingen de overgang naar een biobased economie kunnen versnellen. Eerder onderzoek, zoals Van Award naar Impact, toonde aan dat de gewenste transitie naar een duurzame maatschappij niet uitsluitend aan de markt of marktdenken kan worden overgelaten.